Orman yangınlarına karşı tedbirler artırıldı
Orman yangınlarına karşı tedbirler artırıldı
Mersin Valiliği, artan sıcaklıklar ve yangın riskine karşı ormanlık alanlara girişleri 30 Ekim 2026'ya kadar yasaklarken, ateş yakılması, anız yakımı ve yanıcı materyal kullanımına yönelik yeni tedbirleri devreye aldı.Mersin Valiliği, artan sıcaklıklar ve yangın riskine karşı ormanlık alanlara girişleri 30 Ekim 2026'ya kadar yasaklarken, ateş yakılması, anız yakımı ve yanıcı materyal kullanımına yönelik yeni tedbirleri devreye aldı.
Mersin Valiliği, artan sıcaklıklar ve yangın riskine karşı ormanlık alanlara girişleri 30 Ekim 2026'ya kadar yasaklarken, ateş yakılması, anız yakımı ve yanıcı materyal kullanımına yönelik yeni tedbirleri devreye aldı.Mersin Valiliği, artan sıcaklıklar ve yangın riskine karşı ormanlık alanlara girişleri 30 Ekim 2026'ya kadar yasaklarken, ateş yakılması, anız yakımı ve yanıcı materyal kullanımına yönelik yeni tedbirleri devreye aldı.
Orman yangınlarına karşı tedbirler artırıldı
MERSİN (MA) – Mersin Valiliği, yaz mevsiminde artan sıcaklıklar, düşük nem ve kuvvetli rüzgâr nedeniyle yükselen orman yangını riskine karşı il genelinde ek tedbirler alındığını duyurdu. Alınan kararlar kapsamında ormanlık alanlara girişler 30 Ekim 2026 tarihine kadar yasaklandı.
Mersin Valiliği tarafından yapılan açıklamada, ormanların korunması ve vatandaşların can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla 6831 sayılı Orman Kanunu çerçevesinde yeni tedbirlerin yürürlüğe konulduğu belirtildi. Buna göre, Mersin sınırları içerisindeki ormanlık alanlara girişler 15 Mayıs-30 Ekim 2026 tarihleri arasında yasaklanırken, yalnızca AVBİS sistemi üzerinden izin verilen av faaliyetlerine istisna tanındı.
Tedbirler kapsamında ormanlık alanlarda ve çevresinde ateş yakılması, mangal, semaver ve benzeri ekipmanların kullanılması yasaklandı. Ayrıca ormanlara 4 kilometre mesafede havai fişek, dilek balonu ve benzeri yanıcı materyallerin kullanımı da yasak kapsamına alındı. Anız, bağ-bahçe ve tarla temizliği amacıyla bitki örtüsünün yakılmasına izin verilmeyeceği bildirildi.
Valilik açıklamasında, orman içi ve bitişiğinde kaynak makinesi, spiral ve kıvılcım çıkarabilecek ekipmanların açık alanda kullanımının da yasaklandığı vurgulandı. Zorunlu çalışmaların ise yalnızca gerekli izinler alınarak ve orman idaresinin gözetiminde yapılabileceği kaydedildi.
Ormanlık alanlara komşu taşınmaz sahiplerinin mülkiyetlerindeki yanıcı maddeleri temizleyerek yangın emniyet şeridi oluşturmakla yükümlü olduğu belirtilirken, enerji nakil hatlarında bakım ve kontrol çalışmalarının artırılacağı, gerekli görülmesi halinde kontrollü enerji kesintilerinin uygulanabileceği ifade edildi. Belediyelerin ise çöp depolama alanları ve yol kenarlarındaki yanıcı materyalleri temizleyerek iş makinelerini hazır bulunduracağı bildirildi.
AFAD koordinasyonunda tahliye planları ve toplanma alanlarının oluşturulacağı belirtilen açıklamada, yangın riski taşıyan her türlü durumun vakit kaybedilmeden 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bildirilmesi istendi. Tedbirlere aykırı hareket edenler hakkında adli ve idari işlem uygulanacağı vurgulandı.
Valilik, vatandaşları alınan tedbirlere hassasiyetle uymaya davet ederek, “Ormanlarımız sadece bugünün değil, yarınlarımızın da nefesidir. Yeşil Vatanımızı korumak, geleceğimizi korumaktır.” mesajını paylaştı.
Mersin HABERİ
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.
